Stránky

pátek 28. června 2013

Hunger Games: Vražedná pomsta od Suzanne Collins

Autorka: Suzanne Collins
Počet stran: 336
Díl: 2.
Nakladatelství: FRAGMENT
Česká anotace:
Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje!
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?




 Knižní trailer:






 !Obsahuje spoilery na tento i předchozí díl!


Slovo úvodem 

Po 1. díle jsem se nemohla dočkat pokračování, tušila jsem, co obnáší, ale přesto jsem při čtení prožívala všechno tak, jako by bych to nevěděla od začátku. Např.: Vylosování Peety a Katniss po druhé do Čtvrtoher, kde se utkají vítězi minulých ročníků a přežije pouze jeden...



Postavy 

Postavám nemám vůbec, co vytknout. Všechno bylo tak krásně sladěné. Prostě dokonalé jako vždy. 
Katniss - Ta její odvaha a odhodlanost mě překvapuje!
Peeta - To jak miluje Katniss, i když její láska je pouze před kamerami... Soucit i respekt zároveň!
Hurikán - Je mi ho upřímně líto už od prvního dílu. Přihlížet, jak dívka, kterou miluje je s někým jiným. Nejvíc se mi líbilo, jak v 1. díle Katniss říkala něco typu, že kdyby vybrali Hurikána do Arény a dělal by tam to, co ona s Pettou, tak by nenáviděla Hurikána i tu dotyčnou. Takže si Hurikán vede vážně dobře... 
Haymitch - Vážně mě na konci knihy naštval, nevím, co bych mu udělala na Katnissině místě, asi by nevyvázl pouze s rozškrábaným obličejem...
Jak už jste se mohli dozvědět z úvodu, tak se Peeta s Katniss do Arény krásně vrátí a tam budou samozřejmě jiní splátci: Finnick, Diod, Johana a další.

 

Průběh děje

Čekala jsem, že příběh za mezí Arény nebude tak zajímavý, ale mýlila jsem se. Jediné, co mi vadilo je to, že nám autorka nepopsala, jak se Katniss s Hurikánem poprvé políbí, byly to pouze Katnissiny vzpomínky.
Kniha je opět napsaná z Katnissiniho pohledu a je rozdělená do tří částí - Jiskra, Čtvrtohry a Nepřítel.

 

Jiskra 

Po té, jak se Peeta a Katniss vrátí do 12. kraje jako první v historii Hunger Games dva vítěze jedné hry, začalo se obávat, že je čeká pomsta od Kapitolu. Veřejně ze tvůrců her a samého prezidenta Snowa udělali nevědomky Katniss a Peeta před celým Panemem blbce. 
Snow nezastřeně vyhrožuje Katniss, že začne pomalu vyvražďovat její rodinu, pokud nezastaví povstání v krajích. Katniss se o to pokusí, ale její úsilí nestojí za nic. Vzpoura tolika lidí se zastaví vážně těžko...



Čtvrtohry
Každé čtvrt století se do Hunger Games místo každoroční rutiny přidá ještě jakýsi bonus. 

Po prvé museli vybírat lidé představitelé svého kraje sami a po druhé to byl dvojnásobný počet splátců, právě tyto hry vyhrál Haymitch. Nyní se do her vrátí výherci předchozích ročníků a Kapitol tímto způsobem potvrdí, že nikdo nikdy nedokáže nadobro vyhrát Hunger Games.


Nepřítel
Jak vypadá Aréna tentokrát, zjistíte dál v recenzi.
Už jsem několikrát psala, že se Peeta a Katniss vrátí do Arény jako milenci pronásledovaní osudem a oba mají tentýž cíl: ochránit toho druhého, soupeři jim jsou vážně dobří a zkušení splátci, kterým se jednou podařilo Hunger Games vyhrát, už v 1. díle jsme se setkali s tím, že se splátci sdružovali do jakýchsi "gangů" a spolupracovali jako spojenci. To se vyskytuje i zde, ale všem je jasné, že někdy se spojenectví bude muset ukončit a lidé, kterým jste důvěřovali a který důvěřovali Vám, se stanou protivníky a pokud chcete vyhrát - musíte je zabít...


Aréna

To není místo pro dívku v plamenech.
Letos je Aréna víc než obyčejný les nebo poušť. Je až příliš umělá a obsahuje až moc vymožeností z Kapitolu. Mně se líbí, ne v tom smyslu, že bych tam chtěla být, ale v tom, že je strašně zajímavá a promyšlená a samým splátcům trvalo dlouho na to přijít, že funguje na principu hodin:

























 Pocity a dojmy


Kdybych měla vylíčit všechny pocity po dočtení, tak to bychom tu byli dlouho a tak zmíním jen ty nejvýraznější - Vztek na Haymitche, pocit podvedenosti a smutku sdíleným s Katniss, radost kvůli tomu, že se hlavní hrdince podařilo přežít atd.
Jedinou připomínku mám k počešťování jmen, u jiných knih mi to až tak nevadí, ale tady ano.

Hodnocení

Podle toho, co jste přečetli nahoře, jste mohli pochopit, že se mi kniha víc než líbila. Přestože je celkem podobná prvnímu dílu, je i tak nehorázně zajímavá. Tuto recenzi píši po přečtení celé trilogie a jsem ráda za to, že dopadla tak, jak dopadla, i když smrt několika důležitých postav mi přijde vážně zbytečná...
Obálka se mi líbí, červená barva přesně vystihuje děj: agrese, vzpoura, vzrušení, akce, energie a překvapení
Pro mě úžasná zpráva, že 21.11.2013 se dočkáme premiéry filmu Hunger Games: Vražedná pomsta! Osobně já jsem natěšená k prasknutí! 
Trailer na film:







Obálka dostává:





Stejný počet hvězdiček si zaslouží kniha:








Recenzi na 1. díl - Aréna smrti si můžete přečíst ZDE!
ZDE! se můžete pustit do recenze na Sílu vzdoru.

Žádné komentáře:

Okomentovat