středa 18. září 2013

Milion Sluncí od Beth Revis - RECENZE

Autorka: Beth Revis
Nakladatelství: COOBOO
Počet stran: 360
Česká anotace:
Jsou to už tři měsíce, co Amy odpojili. Kam se podívá, všude stěny, už tři měsíce. Syn se ujal velení lodi a rozhodl se skoncovat s Phydusem a přestat svým lidem lhát. Jenže ani on nezná celou pravdu, a když spolu s Amy začínají zjišťovat, co všechno jim zatím zůstalo utajeno, je jasné, že před sebou mají dlouhou cestu, na níž si každý krok musí tvrdě vybojovat. Jak to bude dál s Lodí mezi hvězdami?

Celé Universum je jedna velká lež. Když se to jeho obyvatelé dozvěděli, rozpoutal se chaos.
Knižní trailer:

Slovo úvodem

Knihu jsem četla na začátku letních prázdnin, ale i tak si ji perfektně vybavuji a to do detailů. Je nezapomenutelná a také dost zamotaná. Musíte se do děje začíst, abyste pochopili, kdo je zač a vůbec - o co v té knize jde.

Můj subjektivní názor

Pokud se Vám zdál předchozí díl zamotaný, tak se do tohoto raději nepouštějte, je totiž daleko šílenější. Autorka nám dává naděje a hned nám je bere. A to dokonce víckrát. Už mi to přestávalo bavit a jakmile jsem narazila na něco důležitého, už jsem tomu nevěřila, byla jsem si totiž jistá, že nám to autorka stejně nenechá. Proto ke knize přistupujte neutrálně a neberte ji příliš vážně, protože tím víc budete zklamaní. Byla jsem natěšená jako malé děcko, ale potom se děj vyvíjí a vy zjistíte, že se nemáte, na co těšit. Těch zklamání jsem měla dost! Už to nešlo, za pár chvilek ztrávených u knihy, jsem měla chuť všechno kolem zničit. Tohle se svým čtenářům nedělá, milá paní Revis!
Ale na druhou stranu chápu, že se čtenář musí vžít do děje a i kdyby se mi to zrovna stokrát nelíbilo, tak musím uznat, že toto je moc dobrý způsob, jak nás dostat tam, kam autorka potřebuje, ale tohle už bylo přehnané. Dát stejnou věc do té samé knihy několikrát a ještě čekat, že to po třetí budeme žrát! No, tak tohle mě dostalo! Nejsem tak tupá a dokážu pochopit, že když se postavám něco nepovede, tak prostě se z toho jen tak nevyklubou, ale spisovatelka má hold na věc jiný názor...
Občas mi vadilo chování postav, občas jsem vůbec (a to jako že VŮBEC) nebyla schopna slitování s některými pitomci a jiné jsem chtěla na místě napálit. Postava, kterou jsem dokázala jakž takž pochopit, je Amy. Zdá se mi, že je jediná, kdo něco dělal pro svoji záchranu. A tím myslím skutečnost, že jako jediná hledala něco, co by pomohlo se dostat na Zemi Centauri, zatím co ostatní se dávno smířili s faktem, že se pravděpodobně na planetu nedostanou a stejný osud čeká jejich děti, ba možná i vnuky. Frustrovalo mě, jak snadno se dokázali vzdát svých snů, asi jim Phydus pořádně vyčistil mozek, a to bohužel i od toho dobrého. Chovali se snad jako ještě větší pitomci i v době, kdy je Syn zbavil drogy, která je dělala poslušnějšími.
V knize nechyběla stopa po detektivním příběhu. Hrdinové opět něco usilovně hledali, něco, co je přivede na správnou stopu, něco, co jim pomůže přežít, něco, co si nedovolí nepřečíst.
Dokáže Syn zastavit vzpouru a chaos na lodi? Podaří se mu oklamat svého předchůdce? Přijde na tajemství indicií? Pokud Vás to zajímá, nebuďte chucpe a pusťte se do čtení, kniha totiž stojí za to a i kdyby jsem tu nenapsala zrovna to nejúžasnější, mějte na paměti, že Váš názor se může nápadně od toho mého odlišovat, ať už se Vám kniha může zdát lepší nebo horší.
Knize přesto dávám:
U obálky povolím uzdu a napíšu vše, co si o ní opravdu myslím. Já totiž tuhle obálku žeru! Je nádherná, dokonalá a hlavně GALAXY!!! Proto si zaslouží:

Recenze na předchozí díl.