Stránky

neděle 3. listopadu 2013

RC review: Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem

Autor: Stacey Kade
Série: Mezi nebem a zemí
Díl: první
České vydání: 216 stran, paperback
Překladatelka: Eva Brožová
Nakladatelství: Fragment, 2013
Recenze na 2. díl


Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost.
Má... tedy měla všechno, co si může dospívající dívka přát: pohledného kluka, svoji partu, kde ji všichni brali jako královnu, dokonalý obličej a postavu, správné místo v jídelně, jenže jí chyběla jedna jediná věc a její život by se dal nazvat dokonalým - úplná rodina.

Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. 
Za všechno si může sama, co pak její smrt zavinil někdo jiný?
Taky Vás udivuje ironie života? Jak může jediná sekunda všechno změnit? Život školní hvězdy se rozbil na tisíc malých střepů, které neslepí žádné vteřinové lepidlo.

Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale...  
A taky se podle toho chovají: nejhorší na tom všem je, že nikomu nechybí, na jejího kluka se druhý den lepí její nejlepší kamarádka a další přátelé zapomněli, že někdy mezi nimi byla jakási Alona Dareová. 

Alona zůstala ve světě živých jako duch.
Takhle dopadají ti, které na Zemi mezi živými drží nějaká nedokončená činnost a po přečtení zjistíte, co drží Alonu.

Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. 
Do své smrti mu neřekla jediné slovo. Neměla to zapotřebí, jenže teď je ona, která nutně potřebuje společnost. Will si na svoji samotu dávno zvykl.


 

Styl psaní 

S tím jsem neměla vůbec žádný problém, kniha se dobře četla. Taková typická oddychovka na studený podzimní večer s čajíčkem v teplých ponožkách. 


Postavy 

Trvalo mi delší dobu, než jsem Aloně přišla na chuť, ale četla jsem dál a nelituji, protože po prvních několika desítkách stránek příběh opravdu stojí za to, postupně se odkrývá to, jaká Alona ve skutečnosti je, a v konečné fázi spíš ona pomůže Willovi, než aby to bylo naopak. přesně to se mi líbilo - že v příběhu je něco víc, než se na první pohled zdá. 
Will - typický samotář a outsider, chodí na školu, kterou by rád dodělal, jenže má malinký problém - duchy, které ho neustálé obtěžují a prostě nenechají být, chtějí už konečně vidět tu pitomou bílou zář, která je odvede do světa bez starostí a bez problémů. Celkem pochopitelné a typické přání, jenže Will se nemůže roztrhnout na kusy a pomoct všem.

Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

Pocity a dojmy

Příběh je nenáročný, neurazí ale ani nenadchne. Sem tam jsem se zasmála i zamyslela. Jsem ráda jenom za pěknou obálku, tou se dá pokochat, s příběhem to už tak jednoduché není. Prostě čtení pro náctileté. Obyčejný hloupoučký dívčí románek, občas se divím, proč ho bylo všude tak plno...


Hodnocení

Začátkem jsem se sice musela prokousat, ale pak to bylo i dobré, líbila se mi ta zápletka s Lily a knížka byla v zábavném pojetí. Takže neočekávejte nic světoborného, spíše relax na večer. Nicméně jsem celkem zvědavá na pokračování.
Kniha






 Jak jsem psala výš, obálka je jeden  z mála důvodu, proč tu knihu vlastnit, proto také dostává:






Tímto děkuji Nakladateství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku knihy, kterou si můžete pořídit ZDE!
Menší videjko nakonec
Tak tohle byla první věc, která mě napadla po přečtení názvu knihy, schválně: jestli to bude stejné i u Vás :D



Nancy 

Žádné komentáře:

Okomentovat